logo بیــمه بــاران
صفحه اصلی درباره ما بلاگ تماس با ما

بیمه نامه مستمری

248
1401/05/14
بیمه نامه مستمری

یمه نامه مستمری باران نوعی «بیمه زندگی به شرط حیات» است که خصوصیات پس‌­اندازی منحصر به‌ فردی دارد. در طول دورۀ پرداخت حق­‌بیمه هر مقدار و در هر زمان که بخواهید می‌توانید حق­‌بیمه پرداخت کنید. در این نوع بیمه نامه شرکت وجوه پرداختی شما را طبق آیین‌نامه «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران» سرمایه‌گذاری می‌کند و و در طول زمان با استفاده از سود حاصل از سرمایه­‌گذاری بر مقدار آن می­‌افزاید. اصل مبالغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌­های فروش  به همراه حداقلی از سود در این نوع بیمه‌نامه همواره تضمین شده است، اما بقیه سود مشارکت که معمولاً به مراتب بیش از سود تضمین شده است نیز به مستمری­‌بگیر یا بیمه­‌گذار تعلق می‌گیرد. امکان افزایش یا کاهش مبلغ مستمری دریافتی در طول دوره مستمری بنا به تمایل بیمه­‌گذار فراهم است.

شرایط دریافت مستمری از بیمه باران چیست؟

به موجب این بیمه­‌نامه، مستمری به شکل بدون فاصله یا با فاصله به مستمری­‌بگیر یا خود شما پرداخت می­‌شود؛ شما می­‌توانید این مستمری را برای خود، اعضای خانواده (همسر، پدر و مادر، فرزند و…) و یا هر فرد دیگری (کارکنان خود، کسانی­‌که قصد کمک به آنها دارید و…) برقرار کنید:

 

  • مستمری بدون فاصله: در این مستمری بیمه­‌گذار حق­‌بیمه را یکجا پرداخت می­‌کند و بعد از گذشت یک ماه از تاریخ پرداخت حق­‌بیمه، مستمری‌­بگیر مشمول دریافت مستمری می­‌شود. مدت دریافت مستمری می­‌تواند بین یک تا بیست سال انتخاب شود.
  • مستمری با فاصله: در این شکل از مستمری بیمه­‌گذار حق­‌بیمه را طی یک دوره یک تا پنج ساله پرداخت می­‌کند و بعد از آن به انتخاب وی، مستمری­‌بگیر برای مدت یک تا بیست سال مستمری دریافت می­‌کند.
  • ویژگی­‌های بیمه نامه مستمری باران

    در هریک از دو نوع مستمری بدون فاصله و با فاصله، بیمه‌­گذار می­‌تواند بخش عمده‌­ای از دوران دریافت مستمری خود را قطعی کند؛ بدین ترتیب در صورت فوت بیمه‌­شده، مستمری تا پایان مدت تضمین به فردی پرداخت می‌­شود که در زمان صدور بیمه­‌نامه تعیین شده است. دورۀ تضمین همواره کمتر از دورۀ دریافت مستمری و حداکثر 15 سال است. و بیمه‌گذار در هر زمان که بخواهد می‌تواند مستمری‌بگیر بیمه‌نامه را تغییر دهد.

    بیمه­‌گذار در هر زمان می‌­تواند مستمری‌­بگیر و یا دریافت­ کننده مازاد بیمه­‌نامه را تغییر دهد، و از مزایای کامل بیمه­‌نامه برخوردار شود.

    در صورت فوت بیمه­‌گذار در دوران پرداخت حق‌­بیمه و قبل از شروع مستمری، صرفاً حق­‌بیمه­‌های پرداختی به وراث قانونی او تعلق خواهد گرفت.

    ‌ پرداخت حق بیمه در بیمه مستمری ترنم

  • در بیمه ­نامه مستمری بدون فاصله کل حق ­‌بیمه بصورت یکجا پرداخت می­‌شود.
  • در بیمه‌ نامه مستمری با فاصله­ محدودیتی برای پرداخت حق­‌بیمه وجود ندارد.
  • گزارش‌دهی شرکت بیمه باران به بیمه گذاران

    بیمه‌گذاران بیمه باران در هر زمان می‌­توانند وضعیت ذخیره ریاضی بیمه‌ نامه مستمری خود (شامل حق­‌بیمه پرداختی، سود علی‌الحساب (سود تضمینی، سود مشارکت و … ) را با مراجعه به پورتال بیمه‌باران مشاهده کنند.

  • هزینه‌های بیمه‌گذار در بیمه مستمری ترنم

    در بیمه‌نامه مستمری ترنم، برخلاف سایر بیمه‌های زندگی، هزینه‌ها بسیار کاهش یافته است؛ هزینه­‌های بیمه‌­گری، اداری و عمومی برای بیمه‌­گذار صفر درصد است و تنها هزینه کارمزد شبکه ­فروش  توسط شما پرداخت می­‌شود.